Women's Relaxed-Fit Denim Flannel-Lined Boone Jean 100648 | Carhartt

EARN $20 WHEN YOU SPEND $125 | SEE THE DETAILS

EARN $20 WHEN YOU SPEND $125
SEE THE DETAILS >

 Free US Ground Shipping on Orders $99+

 Free US Ground Shipping on Orders $99+

Women's, Stretch Cotton/Poly Blend, Work Flex ™ Technology, Flannel Lined

  • Rugged-Flex™ durable stretch technology
  • Straight leg
  • Five-pocket styling
  • Contoured waistband prevents gapping in the back
  • Triple-stitched main inseams
  • Imported

For over 125 years, Carhartt, Inc. has been committed to offering the finest workwear products and customer service available. We stand behind the quality, craftsmanship, and performance of all our products. We use only the finest materials and apply strict quality control standards to each and every garment and accessory that we sell. Our goal is to ensure your satisfaction with each purchase and provide you the best possible service for years to come.

Since all apparel has an expected service life, this commitment does not cover damage caused by normal wear and tear (including zippers and other hardware), misuse, neglect, or obvious abuse of the garment. Carhartt, Inc. assumes no liability for garments that have had alterations, embroidery, or other ornamentation added to the garment.

Please contact our customer service team for all warranty questions:

Phone: 800-833-3118
Monday through Friday, 8am to 9pm
Saturday, 9am to 5pm
Email: Just_Ask_Us@carhartt.com

Relaxed-Fit Denim Flannel-Lined Boone Jean

$54.99

Style #100648
COLOR: Authentic Indigo


PRODUCT FEATURES
Women's, Stretch Cotton/Poly Blend, Work Flex ™ Technology, Flannel Lined
  • Rugged-Flex™ durable stretch technology
  • Straight leg
  • Five-pocket styling
  • Contoured waistband prevents gapping in the back
  • Triple-stitched main inseams
  • Imported
WARRANTY

For over 125 years, Carhartt, Inc. has been committed to offering the finest workwear products and customer service available. We stand behind the quality, craftsmanship, and performance of all our products. We use only the finest materials and apply strict quality control standards to each and every garment and accessory that we sell. Our goal is to ensure your satisfaction with each purchase and provide you the best possible service for years to come.

Since all apparel has an expected service life, this commitment does not cover damage caused by normal wear and tear (including zippers and other hardware), misuse, neglect, or obvious abuse of the garment. Carhartt, Inc. assumes no liability for garments that have had alterations, embroidery, or other ornamentation added to the garment.

Please contact our customer service team for all warranty questions:

Phone: 800-833-3118
Monday through Friday, 8am to 9pm
Saturday, 9am to 5pm
Email: Just_Ask_Us@carhartt.com

What People are saying

Review Summary

Average Rating

3.9 of 5.0
Fit
Too Tight
Perfect
Too Loose
Appearance
 
 
Durability
 
 
Quality
 
 
Comfort
 
 
WRITE A REVIEW

There are no comments
3.9 / 5.0
15 Reviews
5 Stars
4 Stars
3 Stars
2 Stars
1 Star
7
3
2
2
1
Appearance
4.5 / 5
Durability
4.6 / 5
Quality
4.5 / 5
Comfort
3.8 / 5
Fit
Runs Small
 
Runs Large
Fit
Runs Small
 
Runs Large
Appearance
5 / 5
Durability
5 / 5
Size Up
I have the RELAXED-FIT CANVAS FLANNEL LINED FULTON PANT in an size 16 and still have room to wear long johns when it's cold outside. Unfortunately the sizing with these RELAXED-FIT DENIM FLANNEL-LINED BOONE JEAN is not the same. These run small in the waist but seem to fit nice everywhere else. The quality is great, if only they fit!
July 22, 2015
Age:
20-24
Gender:
Female
Fit
Runs Small
 
Runs Large
Appearance
5 / 5
Durability
5 / 5
Love these jeans!!! Fit like the old W160!
Love these jeans, I was skeptical about the new stretch fabric, but the description of and style was allot like the old W160 style, (my old favorites) which has been discontinued. The Boone Jean is very soft, comfortable, warm and are a more flattering fit than my old W160. Thank you Carhartt for coming out with a new relaxed fit jean for women! I am hoping Carhartt will make these jeans without the flannel lining for summer wear!
December 19, 2013
Age:
55-64
Appearance
5 / 5
Durability
4 / 5
Size 4 short
I bought these jeans to keep me warm while riding my motorcycle in the winter. The jeans are great looking, warmer than regular jeans, and fit a little loosely at the hip, butt, and thigh (which is great to wear a pair of long Johns underneath), BUT they are definitely high rise jeans (right under my belly button) and slightly tighter at the waist. I do wish they made these jeans in low rise.
November 4, 2015
Age:
25-34
Gender:
Female
Appearance
3 / 5
Durability
5 / 5
Womens relaxed fit flannel lined Jeans
Really like these jeans. I usually wear a size 12 but ordered these in a 10. Glad I did as they are a bit loose in the hips. If you're looking for a classy jean these aren't them. If your looking for comfort, warmth and a well made jean you can't go wrong.
December 27, 2013
Age:
55-64
Fit
Runs Small
 
Runs Large
Appearance
5 / 5
Durability
5 / 5
Quality
5 / 5
Comfort
5 / 5
denim flannel lined boone jean
My flannel lined jeans are true to their size. I would not go up a size.
November 16, 2016
Apple Valley, MN
Purchased
1 year ago
Age:
65+
Gender:
Female
Appearance
4 / 5
Durability
5 / 5
bought in store ordered on line another
These jeans are so comfortable and wash like a dream. Love them
March 20, 2016
Age:
65+
Appearance
5 / 5
Durability
5 / 5
Flannel lined
Excellent jeans. Wish you had womens sizes smaller than a 4 all my jeans would be Carharts.
March 1, 2016
Age:
45-54
Gender:
Female
Fit
Runs Small
 
Runs Large
I give them five stars for comfort, fit, style and quality and price.
Very stylish, very well made. They fit my 5'3" 136 pound body perfectly. They used to make this style lined in fleece but without explanation they discontinued it. I own three pairs and they are delightful for spring fall and winter. I had looked for years to find fleece or flannel lined jeans to keep me warm in the winter. I have reached the age were being comfortable and warm was the most important thing. Fortunately these are fashionable as well.
November 29, 2016
MI
Purchased
1 year ago
Age:
55-64
Gender:
Female
Fit
Runs Small
 
Runs Large
Appearance
5 / 5
Durability
5 / 5
Quality
5 / 5
Comfort
3 / 5
Very big in rear and legs
I am returning these jeans and will try another size. They are big all around but huge in the bottom and in the leg area compared to the waist.
Im 5'7 and 140 and ordered the size 8.
December 10, 2016
Bend
Age:
55-64
Gender:
Female
Fit
Runs Small
 
Runs Large
Appearance
5 / 5
Durability
5 / 5
Quality
5 / 5
Comfort
1 / 5
These are men's jeans sized for women
I have the same complaint for these jeans that I do all of the Carhartt pants and shorts. They are not made for women. Women's pants need to be small in the waist then curve for hips and buns. All of the Carhartt bottoms are straight through the hip and waist which makes the waist too big in relation to the hip. Since they do not fit in the waist they spend the day falling down leaving you with saggy crotch. I tried wearing a belt with my work pants which kept them up, but the constant pulling made my hips so sore that I could not wear Carhartts two days in a row. I finally gave up on them and started wearing my REI hiking pants to work in. I wish Carhartt would design women's clothes properly because these are wonderful other than the fit. They are soft and warm, and seem durable. Mine will last extra long because they are super-annoying to wear.
December 31, 2016
Atlanta, GA
Purchased
1 year ago
Age:
35-44
Gender:
Female
Response from Carhartt
We're sorry to hear of the problems with the fit. Please know that your comments have been shared with Product Design. Please feel free to call Customer Service if we can be of any assistance at 1 800 833 3118.
January 5, 2017
Therese SStaff
Start typing your question and we'll check if it was already asked and answered. Learn More
Browse 9 questions Browse 9 questions and 35 answers
Do you have women's flannel lined jeans that are all cotton like the mens?
A shopper on Dec 15, 2016
BEST ANSWER: We apologize, we do not offer 100% cotton women's flannel lined jeans.
Having trouble finding women's flannel lined jeans in size 2. Do you sell them?
A shopper on Aug 27, 2016
BEST ANSWER: We apologize we do not offer women's flannel lined jeans in size 2. We appreciate your feedback and will forward your suggestion to our Product Design Team for future consideration.
Do these fit petite?
A shopper on Dec 29, 2016
BEST ANSWER: I stand 5'4" with a 29 inseam and weight about 138 lbs. and I think petite usually is 5'3" and under. I ordered a 12 Short and they fit me perfectly, but I rarely wear petite. If you usually wear a petite size in all your clothes, I would say these wouldn't fit unless you need petite just for the length. I always have to have pants shortened, but since these fit a 29-30 inseam they are perfect for me.
Do you have women's flannel lined in khaki?
A shopper on Jan 8, 2017
BEST ANSWER: Unfortunately no, but we do offer the fleece-lined Crawford pant in Yukon (102213).
I also wondered why you don't make these in a size 2? Would love a pair. Tiny women work hard too :)
Elis o on Jan 7, 2017
BEST ANSWER: Thank you for your feedback; we will definitely share the suggestions with Product Design.
Do they run small because of the lining? Thought maybe I better go up a size.
A shopper on Nov 16, 2016
BEST ANSWER: I used their "Find your true fit" app on the size selection chart and was a 12 short. I ordered my size and they fit fine. I think if you order up, they will be too big. The lining isn't bulky at all so it shouldn't affect the fit. Good luck:)
Can I wear these over the outside of my boots? I do not want to tuck them in my boots.
Amanda on Nov 28, 2016
BEST ANSWER: The leg opening ranges between 17 1/2" in a size 4, up to 19 3/4" in size 18.
where is the waist or rise?
sue v on Jan 31, 2017
BEST ANSWER: We consider these midrise. For example, the front rise on a size 12 is 10 1/4." Please contact us at 1 800 833 3118 if you need more specifics.
What is the source of this product?
Anna C Staff on Jun 1, 2016
BEST ANSWER: This product is imported.